Summa sidvisningar

måndag 28 mars 2011

Vecka 29



Grattis - nu är du i tredje trimestern och officiellt höggravid!
Ja man tackar då! Har nu gått in i vecka 29 alltså. Tiden rullar på rätt bra faktist.

Bebisen

Den här veckan är din bebis 26 cm från huvud till stjärt och 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta.

Jag mår hur bra som helst! Förutom tröttheten och sammandragningarna. Man har ju foglossning med men känns som att man vant sig vid det. Och försöker slå av på takten när man går och inte göra så hastiga rörselser. Nätterna känns lite bättre nu iaf. Om jag har minst 4 kuddar att bullra upp med :) Man märker att förvärkarna/sammandragningarna blir starkare. Ibland känns det som att hela bröstkorgen trycks ihop och man får ett tryck över bröstet. Men det släpper ju rätt fort så. Nu är det alltså bara 11 veckor kvar tills bf. Jag kan inte förståå att om 3 månader kommer jag ha min bebis i min famn. MITT barn. Jag ska bli mamma. En förälder. Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt! Men jag längtar så sjukt mycket!

Imorgon ska jag iväg till barnmorskan och mäta mage och sånna saker. Får se hur mkt ja växt nu. Vågen tickar sakta uppåt.... Men det får la gå an. =P
Nu tänkte jag lägga mig och vila någon timme så får man se va resten av dagen har att erbjuda. Äntligen kan jag blogga från en dator. När jag bloggar från mobilen kan det ta evigheter för inlägget att komma upp på bloggen eller så kommer det inte alls, eller så försvinner texten. Blir forbannad fifan! Men har dator några dagar till iaf :O)

Guu nätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar